Tot ce trebuie să știi ca angajat sau angajator în contextul COVID-19. Ghidul angajatorilor

ghidul angajatorilor covid

Instituția Prefectului Cluj a transmis astăzi noul „Ghidul angajatorilor” în contextul COVID-19. Acesta conține informații metodologice utile care să îi ajute pe angajatori să aleagă o abordare corectă în diverse situații limită ale companiei lor, dar și pe angajați pentru a știi cum să îi protejeze pe colegii lor.

„Pentru a veni în sprijinul angajatorilor am realizat acest ghid care să îi ajute pe aceștia să prevină infectarea cu Covid-19 a angajaților sau în cazul în care aceștia sunt confirmați pozitiv, pașii care trebuie urmați astfel încât să se limiteze transmisia și să se reducă riscul de contaminare”, declară purtătorul de cuvânt al Instituției Prefectului.

Cum se definește un caz suspect de COVID-19

Conform ghidului, un angajat care are o temperatură de peste 37,3 grade, care are o respirație dificilă, rinoree, anosmie (diminuare sau lipsă a simțului mirosului), ageuzie (pierdere a simțului gustativ), cefalee intensă, dureri toracice, vărsături, diaree este suspect de COVDI-19, conform Ghidului Angajatorului.

În plus, ghidul oferă informații relevante cu privire la triajul epidemiologic. Cea mai importantă măsură a triajului este verificarea temperaturii și observarea semnelor și simptomelor respiratorii. În caz că un angajat respiră greu sau tușește frecvent îi este recomandat să meargă la un consult la medicul de familie.

Ce este un contact direct?

  1. Persoană care locuiește în aceeași gospodărie cu un pacient cu COVID-19;
  2. Persoană care a avut contact fizic direct cu un caz de COVID-19 (ex. strângere de mână fără igiena ulterioară a mâinilor);
  3. Persoană care a avut contact direct neprotejat (fără mască, mănuși, dezinfecție ulterioară de mâini) cu secreții infecțioase ale unui caz de COVID-19 (ex. în timpul tusei, atingerea unor batiste cu mâna neprotejată de mănușă);
  4. Persoană care a avut contact față în față cu un caz de COVID-19 la o distanță mai mică de 2 m și cu o durată de minimum 15 minute;
  5. Persoană care s-a aflat în aceeași încăpere (ex. sala de clasă, sală de ședințe, sală de așteptare din spital) cu un caz de COVID-19, timp de minimum 15 minute și la o distanță mai mică de 2 m;
  6. Persoană din rândul personalului medico-sanitar sau altă persoană care acordă îngrijire directă unui pacient cu COVID-19 sau o persoană din rândul personalului de laborator care manipulează probe recoltate de la un pacient cu COVID-19, fără portul corect al echipamentului de protecție

Ce trebuie să facă un angajator în cazul în care un angajat a fost depistat pozitiv

În cazul în care timpul dintre pozitivare și contactul cu sediul firmei este mai mic de 7 zile:
  • se închid toate încăperile în care acesta a petrecut timp îndelungat (peste 20 de minute), interzicându-se accesul personalului în zonele respective;
  • înainte de încheierea programului se va asigura aerisirea mecanică a încăperii (deschiderea geamurilor);
  • pentru a limita expunerea personalului care efectuează curățenie la particulele respiratorii, se amână efectuarea curățeniei și a dezinfecției timp de 24 de ore. În situația în care respectarea acestui interval nu este posibilă, efectuarea curățeniei se va amâna cât mai mult timp posibil, pentru a diminua riscul de contaminare;
  • contacții din anchetele epidemiologice vor fi plasați în carantină de către DSP Cluj;
  • se va efectua dezinfecția terminală a tuturor spațiilor în care și-a desfășurat activitatea angajatul pozitiv (spații de lucru, mese de lucru, holuri, toalete, vestiare, dușuri, sala de mese etc) cu firme autorizate de către DSP
  • în cazul în care, în cadrul societății/instituției, nu au fost respectate regulile de utilizare a măștii de protecție și cu privire la respectarea distanței corespunzătoare, atunci angajatorul va îndruma cât de repede posibil contacții direcți ai angajatului pozitiv să se carantineze la domiciliu, urmând ca aceștia să fie contactați în cadrul anchetelor epidemiologice.
În cazul în care timpul este mai lung de 7 zile
  • nu este nevoie de curățenie/dezinfecție suplimentară;
  • se mențin măsurile de curățenie și dezinfecție de rutină;
Ce fac dacă un angajat are COVID-19?

Se notifică Direcția de Sănătate Publică printr-un email care să conțină obligatoriu numele, prenumele, CNP-ul, numărul de telefon al cazului pozitiv, numele și numărul de telefon al reprezentantului angajatorului și numărul de angajați. Angajații contacți direcți intră în izolare. Persoanele care au purtat corect echipamentul de protecție (masca) nu se consideră contacți direcți. În plus, se vor impune măsuri speciale în cadrul societății.

Ce fac dacă un angajat este contact direct?

În cazul în care un angajat a comunicat faptul că este contact direct al unei persoane depistate cu COVID-19, atunci acesta va fi îndrumat spre domiciliu pentru a se carantina. Nu sunt necesare alte măsuri din partea angajatorului. Mai multe în „Ghidul angajatorilor în contextul COVID-19”

Ce este un contact direct?

Un contact direct este o persoană care s-a aflat aproape de o persoană pozitivă care suferă de COVID-19. Totuși, dacă o persoană a purtat corespunzător masca de protecție nu se consideră contact direct. Mai multe în „Ghidul Angajatorilor în contextul COVID”

FOTO: LYCS Architecture on Unsplash

Total
13
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Previous Article

Numărul de cazuri noi COVID-19 scade sub pragul de 10.000

Next Article

EXCLUSIV/ Doi vloggeri cunoscuți din Neamț au înscenat o dispariție. Cei peste 400.000 de urmăritori ai lor sunt terifiați

Related Posts