Metroul Cluj, finanțat prin PNRR, s-ar putea să nu devină o realitate

Metroul din Cluj-Napoca

Proiectul trebuie finalizat până în 2026 deoarece, în caz contrar, banii vor fi returnaţi. Primarul Emil Boc susţine că „ultima lopată” a lucrării se va da în 2026 şi estimează că activitatea realizării proiectului ar putea începe din 2022, prin urmare sunt necesari 5 ani pentru execuţie, dar în cazul de faţă, zăcămintele de sare devin o problemă.

Pe aceeași temă: Cum se vor cheltui cei 30 de miliarde de euro prin PNRR

Momentan s-a descoperit o complicaţie la nivelul traseului. Metroul din Cluj-Napoca este blocat de un „bulgăre de sare”, pe traseul stabilit. Chiar dacă autorităţile locale caută soluţii rapide, întreg proiectul ar putea risca să fie amânat, cu încă 5 ani peste termenul iniţial.

Clujenii se aşteaptă ca spre sfârşitul anului 2026 să beneficieze de transportul cu metroul care ar trebui să parcurgă în aproximativ 30 de minute, tot oraşul. Din păcate, specialiştii au găsit zăcăminte de sare în zona unde ar urma să se realizeze staţia „Pod Ira”, iar autorităţile se gândesc la tot felul de soluţii pentru a nu amâna proiectul.

Ce spun experții

„Experţii, în acest moment analizează toate soluţiile şi vă pot asigura că există soluţii, acum 50 de ani omul a ajuns pe Lună, acum a ajuns pe Marte, vă daţi seama că va putea face un metrou chiar dacă întâlneşte un bulgăre de sare în cale.” adaugă Emil Boc, primarul oraşului Cluj-Napoca.

Banii alocaţi pentru finanțarea metroului prin PNRR, Planul Național de Redresare și Reziliență vin cu nişte condiţii stricte deoarece cei care se ocupă de proiect trebuie să finalizeze totul până la 31.12.2026, în caz contrar banii investiţi, trebuie returnaţi. Mai exact, în cazul acestui demers, se va returna un miliard de euro.

Reamintim că Planul Național De Redresare și Reziliență este dezbătut, în acest moment, la nivel național. Urmează, ulterior, ca acesta să fie prezentat Comisiei Europene (CE). În cazul în care România va primi aviz favorabil de la CE, proiectele vor putea fi finanțate.

Citește și: Metroul din Cluj-Napoca a trecut de studiul de prefezabilitate. Va costa un miliard de euro

Editor: Nicoleta Corugă

Total
4
Shares
2 comentarii
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Posts